Wie zijn wij?

Onze school is een basisschool en organiseert dus onderwijs voor kinderen van 2.5 tot 12 jaar. Wij werken niet met een afdeling ‘kleuterschool’ en een afdeling ‘lagere school’ maar kiezen er bewust voor om breuklijnen te verzachten en overgangsmomenten zo vlot mogelijk te laten verlopen. Daarom delen we onze leerlingen in in leergroepen. Onze klaslokalen zijn gelegen in één hoofdgebouw dat we in zones hebben opgedeeld.

Daarnaast beschikken wij over een ruime turnzaal.

Onze school is gelegen in het centrum van Wijchmaal waar we beschikken over een ruim terrein. Onze speelplaatsen zijn ingericht als mooie, grote en groene speelplekken voor onze kinderen.

We vinden leesonderwijs erg belangrijk en willen de zin in lezen bij onze kinderen stimuleren. We hebben daarom, naast onze maandelijkse bib bezoekjes aan BICC Peer, een eigen bibliotheek ingericht. Onze kleuters en leerlingen vinden er een uitgebreid aanbod aan boeken in een gezellig ingerichte leesplek.